tiistai 11. joulukuuta 2012

1.Voiko ihanammin päivä enää alkaa, onko ihanampaa aamua kuin tää

Moikka! Minä olen siis Emilia ak. Emppu ja kuten arvaattekin, tämän blogin kirjoittaja. Elämäni keskeisimpiä asioita ovat hevoset, kaverit ja valokuvaus (jos perhettä nyt ei lasketa..).
Tämmöisiä lifestyle blogeja mulla on ollut ennenkin, tosin huonolla menestyksellä, joten nyt lupaan pitää blogin elossa. Toivoisin myös aktiivisia lukijoita, joilta irtoaisi aina silloin tällöin jotain kommenttia blogista.

Mutta, jospa vielä vähän esittelisin isteäni...
Olen siis vuonna 1998 syntynyt lyhyehkö tyttönen täältä peräkylien perukoilta. Käyn kahdeksatta luokkaa Jämsä nimisessä kaupungissa, mutta en asusta lähelläkään kyseisen kaupungin keskustaa. Harrastan ratsastusta, minulla on kaksi ponia meiltä 4km päässä sijatitsevalla tallilla. Hepoistani en täällä kuitenkaan aio sen suuremmin horista, mutta voin toki välillä niidenkin kuulumisia kertoilla, jos joku niin haluaa. Ratsastuksen lisäksi harrastan valokuvausta, joka on ollut elämässäni mukana sairastumisestani alkaen. Kameranani toimii Canon EOS 1000D , enkä vieläkään osaa kunnolla käyttää sitä. Yllätyn aina, kun löydän siitä jotain uutta! Lisäksi ammun jousipyssyllä, siinä minulla on tosin ollut taukoa, kun tuo ratsastus on aika aikaaa vievää puuhaa.

Nyt moni varmaankin miettii, että mihin mä olen sairastunut. No, voisin sitäkin nyt vähän valaista. Vuoden 2011 syyskuussa mä siis sairastuin AML:ään eli Akuuttiin Myeloiseen Leukemiaan ja Leukemiahan on syöpä, tarkemmin se on ns. verisyöpä. Leukemiaa on kaksi tyyppiä, minun leukemiani on niistä harvinaisempi, sitä sairastaa alle yhdeksän lasta vuodessa. Tässä minun taudissani luuydin ei enää tuota okeita soluja vaan blasteja eli syöpäsoluja. Tautiani on hoidettu kuudella viiden vuorokauden sytostaattikuurilla puolen vuoden ajan. Sytostaattien vuoksi kaikki soluni kuolivat ja vastustuskykyni hävisi olemattomiin. Minulla oli monenlaisia rajoittetita sen vuoksi, ja nämä rajoitteet kielisvät kaikissa julkisissa tiloissa opiskelun - mukaan lukien koulun, joten kävin koko 7.lk:n kotona ja sairaalassa -, tallissa olon ja raakojen lihojen syönnin.
Vastuskyvyn lähdön vuoksi olin vielä extra aikaa sairaalassa, koska mulle nousi helposti kuume eili tuli infektio. Mun piti olla TAYS:issa niin kauan, että valkosoluarvo aina nousee, eli yli viikko, monesti kolmekin viikkoa... Nyt mulla on nämä hoidot loppuneet ja elän ihan normaalia elämää, käyn tosin seurannassa säännöllisesti.

Jaksoikohan kukaan lukea tätä kokonaan?

4 kommenttia:

  1. kerroit ihanan avoimesti sun sairaudesta ja kaikesta ! Moni ei varmaan olis heti kertonu tolleen :) jatka vaa kirjottamista !

    VastaaPoista
  2. Voi kauheeta toi sauraus! D: Voi sua, tsemppiä!! :-)
    Nii ja jatka kirjottamista, kirjotat hyvin ;)

    VastaaPoista
  3. kiiiitos, tämmöset kommentit on aina ihania :)

    VastaaPoista